شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

توله به جا مانده‌ از یوزپلنگ ماده‌ای که بهار امسال در جاده عباس آباد کشته شد زنده است. این درحالی است که پیش از این، کارشناسان اعلام کرده بودند این توله یوز با توجه به سن کمش برای بقا در طبیعت شانسی ندارد.

حیات وحش

سال ۱۳۹۱ دوربين‌هاي تله‌اي انجمن يوزپلنگ تصاويري از يك يوزپلنگ مادر با ۳ توله‌اش در پناهگاه حيات‌وحش مياندشت ثبت كردند. به گزارش مهر، اين نخستين باري بود كه يك خانواده يوزپلنگ تحت نظر گرفته مي‌شد. توله‌ها بزرگ و از مادرشان مستقل شده و هركدام سراغ سرنوشت خودشان رفته بودند و تا سال‌ها از يوزمادر خبري در دست نبود و يوزمادر كم كم داشت به‌دست فراموشي سپرده مي‌شد تا اينكه شهريورماه ۱۳۹۴، دوربين‌هاي تله‌اي تصاويري از اين يوز ماده به همراه يك توله در مياندشت ثبت كرد.

ارديبهشت‌ماه امسال، اما يوز مادر در جاده تهران- مشهد، محدوده روستاي عباس آباد در تصادف با خودروهاي عبوري جان خود را از دست داد ولي توله او زنده ماند و اين توله كه از لحاظ جنسيت نر بود تا چند روز پس از تصادف مادرش، در اطراف جاده پرسه مي‌زد. به همين دليل مأموران محيط‌زيست منطقه و دوستداران حيات‌وحش، براي حفاظت از او با حضور در حاشيه جاده و آتش زدن لاستيك در شب سعي در حفاظت از او داشتند. اكنون تصاوير به‌دست آمده از پناهگاه حيات‌وحش مياندشت با دوربين‌هاي نصب شده توسط مؤسسه تصوير حيات وحش، حاكي از آن است كه اين توله يوز هنوز زنده است.

کد خبر 348808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha